2014 Yılı Odak Alanlarımız

KOÇLUK SERTİFİKA PROGRAMI

Program toplam üç modül, 72 saatten oluşmaktadır.

Her modül arası koçluk deneyimi yaşanması ve yarım saatlik kayıt yapılması beklenmektedir.

Katılımcıların sertifika alabilmesi için;
o Üç modülü tamamlamış olması
o En az 20 saat koçluk görüşmesi gerçekleştirmesi, bunlardan üçünün ücretli yapılmış olması
o Üç adet yarım saat, kriterlere uygun koçluk görüşmesi kaydı
o Koçluk ile ilgili bir makale hazırlamaları gerekmektedir.

ICF ‘e akredite bir koç olabilmek için Coaching House sertifkasını hak eden kişilere referans verilebilmekte, böylelikle en az 100 saatlik profesyonel koçluğun yapılmış olduğunun dokümante edildiği portföy ile ICF’in ACC-PCC veya MCC ünvanlarına sözlü sınav için başvuru yapılabilmektedir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sertifika

Katılımcı Sayısı: 15 kişi

Süre: 3+3+3 toplam 9 gün, her modül arası en az 1 ay süre

KOÇLUK BECERİLERİ

Amaç:
Günümüz iş dünyasında çalışanların sahip oldukları potansiyeli iş sonuçlarına yansıtabilecekleri güvene dayalı bir ortam yaratmak yöneticilik duruşunun kilit unsuru olarak tanımlanmaktadır.

Bu gerçekten yola çıkarak tasarlanan programında katılımcıların

o Koçluk duruşuna ilişkin temel yaklaşımları anlamaları,
o Koçluk sürecinin sistematiğinin nasıl çalıştığına ilişkin pratik
kazanmaları,
o Koçluk yaklaşımıyla işbirliğine yönelik bir ortam oluşturmanın
ipuçlarını öğrenmeleri,
o Kurum içerisinde farklı kişilere ve farklı durumlarda koçluk
yapabilecek donanım kazanmaları amaçlanmaktadır.
o Koçluk uygulamaları

Hedef Kitle :
Orta ve üst düzey yöneticiler

Yöntem:
İnteraktif paylaşım, ppt sunum, pratik için uygulama oyunları, video paylaşımları

İçerik:
o Beyin ve zihin
o Çözüm odaklı yaklaşım
o Öğrenme basamakları
o Koçluğun tanımı Koçluğun temel dayanakları ve koçluk konumu
o Güvene dayalı koçluk için uyumu oluşturmak
o Metaprogramlar
o Üçüncü düzeyde dinleme
o Dört farklı ses tonunun koçlukta kullanımı
o Yapılandırılmış koçluk sürecinin adımları
o Soruların gücü
o Geribildirim: Olumlu, olumsuz nasıl , ne zaman ve nerede verilir?

Süre: 2 gün

Katılımcı Sayısı: 15 kişi

MENTORLUK

Amaç:
Mentorluk için koçluk becerileri ile birlikte koçluk uygulama araçlarını kullanarak, çalışanın kariyer hedefinde veya iş alanındaki uzmanlığına değer katmak için izlenecek süreç paylaşılmaktadır.

Hedef Kitle :
Orta ve üst düzey yöneticiler

Yöntem:
İnteraktif paylaşım, ppt sunum, pratik için uygulama oyunları, video paylaşımları

İçerik:
o Koçluk duruşuna ilişkin temel yaklaşımlar
o Koçluk araçları (çember, mentor masası, esinlendirme teknikleri)
o Koçluk becerileri ile mentorluk nasıl yapılır?
o Mentorluk siteminde akış ve süreç takibi
o Mentinin ve mentorun sorumlulukları
o Mentorluk uygulaması

Süre: 2 gün

Katılımcı Sayısı: 15 kişi

HEDEFLERLE PERFORMANS YÖNETİMİ

Amaç:
Yöneticilerin kendilerinden beklenen hedefi gerçekleştirmeleri için bu hedefi takım üyelerinin yetkinlikleri doğrultusunda dağıtmaları, bu yetkinliğe göre yönetsel yaklaşım sergilemeleri ve performansları için ortaklık oluşturmalarına ilişkin farkındalık yaratarak, bilgi, beceri ve motivasyon düzeyleri, kaynak kullanımları ve iş sonuçları arasındaki bağlantıları net bir şekilde anlayabilecek bir bakış açısı kazanmaktadır.

Hedef Kitle :
Hedef bazında çalışan, takımı olan tüm yöneticiler

Yöntem:
İnteraktif paylaşım, ppt sunum, pratik için uygulama oyunları, video paylaşımları

İçerik:
o Yetkinlik seviyesine göre yönetim
o Amaçları ve hedefleri belirlemek
o İşi önceden planlamak ve organize etmek
o İşin önceliklerini belirlemek
o Rolleri açıklığa kavuşturmak
o Değerlendirme yöntemlerini geliştirmek ve işi kontrol etmek
o Belirli bir görevi nasıl yapacağını çalışana öğretmek
o İlerlemeyi yakından takip etmek

Süre: 2 gün

Katılımcı Sayısı: 15 kişi

SATIŞ YÖNETİMİ

Amaç
Satış sürecini anlamanın ve o süreçte müşteri ile doğru etkileşimin değer yaratacak uzun vadeli bir ilişkiye dönüştürebilmek için en etkili yaklaşım olduğuna inanıyoruz. Bu programda katılımcıların satış sürecine göre ele almaları gereken durumları, kendi güçlü yönlerini farkederek ve müşteri ile uyum kurarak çözüme ulaştırmaları için deneyim yaratmaya yönelik bir alan yaratıyoruz. Çözüm odaklı ortak bir dil geliştirilmesi, artan satış verimliliği ve müşteri bağlılığı programın hedeflenen kazanımları olmaktadır.

İçerik:

o Bütünsel Satış Bakış Açısı
o Çözüm odaklı yaklaşım
o Satış için uyum nasıl sağlanır?
o Müşterini ne bekler?
o Müşteri için değer yaratmak
o Müşteri ilişkisini güçlendirmek
o Satış sürecini tamamlamak
o Zor anları nasıl yönetiriz?

Süre: 2 gün

Katılımcı Sayısı: 15 kişi

SATIŞ KOÇLUĞU

Amaç:
Koçluğun sadece görüşme sırasında uygulanan yapılandırılmış bir süreçten daha fazlası olduğu temeliyle Satış Koçluğu programı tasarlanmıştır. Satış Koçluğu programının temel dayanaklarından biri “rol modeli olmak” ve “güvene dayalı bir koçluk duruşu” oluşturmak üzerine şekillendirilmiştir.

Satış Koçluğu Seminerinde,
o Takım Liderlerinin sahip oldukları koçluk becerileri farkındalıkla
sürdürmeleri ve gelişim alanlarını keşfetmeleri,
o Bireysel gelişimlerine yönelik yol haritalarını oluşturmalarını
sağlamak amaçlanmaktadır

Hedef Kitle :
Satış ekipleri ile çalışan tüm takım liderleri, bölge müdürleri, birim müdürleri

Yöntem:
İnteraktif paylaşım, ppt sunum, pratik için uygulama oyunları, video paylaşımları

İçerik:
o Başlangıç noktası kendimiz: Beyin sistemlerimiz
o Güvene dayalı satış koçluğu-uyum nasıl sağlanır
o Koçluk süreci
o Koçluk odağını belirlemek
o Satış sürecini hatırlamak
o Görüşmenin açılışı
o Etkili dinleme
o Güçlü sorular sorma
o İtirazları karşılama
o Farklı bakış açıları
o Satışın kapanışı
o Etkili geribildirim vermek
o Rol çalışmaları- uygulama

Süre: 2 gün

Katılımcı sayısı: 15 kişi

GERİBİLDİRİM VERMEK Mİ, HADDİNİ BİLDİRMEK Mİ?

Amaç:
Geribildirim “yerine getirilecek bir görev” ya da “zaman zaman uygulanacak bir araç” yerine “sürekli uygulanabilen bir yöntem” olarak tanımlandığında, güvene dayalı bir işbirliği ortamı da oluşturmak mümkün olabilmektedir. Bu programda katılımcılar, “etkili iletişim” ile tanışarak, kendilerinden başlayan bir farkındalık sürecinin devamında çalışanlarının potansiyellerini işe yansıtmalarını sağlayacak geribildirim sürecine ilişkin pratik kazanacaklardır.

Yetişkinlerin deneyimler yoluyla yeni beceriler kazandığından yola çıkılarak uygulama ağırlıklı tasarlanan programda, katılımcılar hem yüksek performans hem de davranışsal değişimi yaratacak geribildirim süreci ile tanışacaklardır.

Katılımcıların program sonrasındaki hedeflenen kazanımları şöyledir:
o Bir yönetici olarak etkili iletişimin yöntemlerini keşfetmek
o Bağlı çalışanlarının potansiyellerini keşfetmelerini ve işe
yansıtmalarını sağlayacak donanımı kazanmak
o Çalışanların güçlü yönlerini ve değerlerini keşfederek, gelişimi
destekleyen geribildirimler vermek
o Güçlü bir rol model olarak çalışanların da gelecek, çözüm odaklı
ve yenilikçi olmasını sağlamak
o Çalışanların daha yüksek motivasyonla, kendi sorumluluk
alanlarının liderleri olmasını sağlamak
o Kurum içersinde ortak dili oluşturmak için etkili bir adım atmak
o Değişim yönetim süreçlerinde, stratejik bakış açısıyla davranışsal
gelişimi destekleyebilmek
o Engelleri tanımlayarak işbirliği ortamını pekiştirecek fırsatlara
dönüştürmek

İçerik:
o Öğrenme sürecinin aşamaları
o Geribildirim kriter çemberi
o Çözüm odaklı yaklaşımın sihri nedir?
o Çözüm odaklı yaklaşım: Beyin ve Zihin
o Soruların değeri: Açık uçlu sorular ile çözüm odağında kalabilme
o Etkili dinlemenin iletişimde uyum açısından ve çözümü oluşturmak açısından değeri
o Rol çalışmaları- uygulama

Süre: 1 gün

Katılımcı sayısı: 15 kişi

TAKIM OLMAK

Amaç:
Takım olarak çalışmanın sürdürülebilir büyüme için en etkili yol olduğunu biliyoruz. Bununla birlikte takımların gerçek performanslarını sergileyebilmeleri için takım üyelerinin birlikte nasıl çalıştıkları kritik önem taşımaktadır. Programın amacı katılımcıların kendilerine ilişkin farkındalık yaşayacakları bir süreç ile, deneyim yoluyla bireysel ve takım değerlerini nasıl örtüştürebileceklerini keşfedebilmeleri için alan yaratmaktır. Bunun devamında bir takıma koçluk becerilerini kullanarak nasıl koçluk yapılacağı deneyimlenir.

Hedef Kitle :
Tüm “takım” olan birimler

Yöntem:
İnteraktif paylaşım, ppt sunum, pratik için uygulama oyunları, video paylaşımları, kişiye özel posterlerle çalışma

İçerik:
o Ekip nedir takım nedir?
o Bireysel ve Takım değerlerinin tanımlandığı uygulama çalışması
o Güçlü yönlerin keşfedilmesi
o Pozitif Psikoloji
o Olumlu dil-olumlu tutum
o Algı Konumları
o Takım olarak proje oluşturma

Süre: 2 gün

Katılımcı sayısı: 15 kişi

ALGIYI YÖNETMEK-MARKA OLMAK

Amaç:

“Ben Bir Markayım” programı katılımcıların kendi şanslarını yaratmalarına yardımcı olacak ve kendilerini bir marka olarak konumlandırmalarını sağlayacak, algı yönetimine ilişkin ipuçlarını paylaşmak üzere tasarlanmıştır.

Öncelikle katılımcıların değerlerini ve güçlü yönlerini tanımlayabileceği bir alan oluşturarak paydaşları ile iletişim için ortak bir dil yaratırlar.

Herkesin farklı algılara sahip olduğu gibi kendilerinin olduklarından (sandıklarından) başka algılanabildiklerine ilişkin farkındalık yaşayarak
bu farkındalığı profesyonel yaşamında nasıl kullanabileceklerine ilişkin yol haritalarını çizmeleri hedeflenmektedir.

Bu amaç çerçevesinde üç temel soru programın ana hatlarını oluşturmaktadır.

o Nasıl algılanıyorum?
o Nasıl algılanmak istiyorum? Nasıl bir marka olmak istiyorum?
o Kendi markama nasıl ulaşabilirim?

Koçluk yaklaşımı ile tasarlanan programda katılımcılar; kendi hikayelerini, ulaşmak istedikleri hedef kitlelerini ve devamında marka vaadlerini tanımlayacaklardır. Katılımcılar ayrıca “Planlama Formlarını” kullanarak marka stratejilerini uygulamaya nasıl yansıtacaklarını belirleyebileceklerdir.

Hedef Kitle :
Kurumsal iletişim, satış, pazarlama ve üst yönetim kadroları

Yöntem:
İnteraktif paylaşım, ppt sunum, pratik için uygulama oyunları, video paylaşımları, kişiye özel posterlerle çalışma, video kaydı ve geribildirimi

İçerik:
o Kimiz? Nasıl algılanıyoruz?
o Başlangıç noktası “ben nasıl algılanıyorum?”
o Nasıl algılanmak istiyorum?
o Nasıl ulaşırım?
o Video çekimleri ve geribildirimler
o Arka cep uçları
o Değerlendirme

Süre: 2 gün

Katılımcı sayısı: 15 kişi

MÜŞTERİYİ HATIRLAMAK

Amaç:
Programının amacı bölge koordinatörleri ile satış kadroları başta olmak üzere, iç ve dış müşterilere hizmet veren çalışanların;

o “Müşteri kimdi?” konusunda farkındalık sağlamak,
o Çalışanların sahip oldukları potansiyeli daha fazla işe yansıtmalarına yardımcı olmak
o Kendi profesyonel duruşlarına ilişkin ortak bir anlayışı pekiştirmek,
o Hizmet amaçlarının müşteri odaklılık ve müşteri tatmini olduğunu hatırlamak,
o Farklı neler yapılabileceğine dair “beyin fırtınası” oluşturmak ve
o Sonucunda etkileşimde bulundukları takım üyeleri ile birlikte bu konu başlığında ortak duruş ve kurumsal dili oluşturmaları için farkındalık oluşturmaktır.

İnteraktif anlatımların yanısıra bireysel/ takım uygulamaları ve devamındaki tartışmalar ile katılımcıların birbirlerinin deneyimlerimlerinden de faydalanabilecekleri bir alan yaratılır.

Hedef Kitle :
Genel müdürlük bölge sorumluları, bölge yetkilileri, satış kadroları

Yöntem:
İnteraktif paylaşım, ppt sunum, uygulama

İçerik:
o Öğrenme sürecinin aşamaları
o Müşteri Odaklılık Kriter çemberi
o Müşteri odaklı yaklaşımın sihri nedir?
o Çözüm odaklı yaklaşım: Beyin ve Zihin
o Davranışlar, düşünceler ve duygular arasındaki ilişki
o Soruların değeri: Açık uçlu sorular ile çözüm odağında kalabilme
o Etkili dinlemenin iletişimde uyum açısından ve çözümü oluşturmak açısından değeri
o “Müşterimi Kim Kaptı ?” uygulaması

Süre: 1 gün
Katılımcı sayısı: 15 kişi

STRATEJİ OLUŞTURMA ve BÜTÜNSEL BAKIŞ

Amaç:

Strateji Oluşturma-Bütünsel Bakış ile kurumun üretim, satış, pazarlama, bütçe, İK vb konularında;

o Farklı fonksiyonların bakış açılarıyla zenginleşen ve devamında aynı yönde ilerlemeyi
sağlayacak ortak bir stratejik yaklaşım geliştirilmesi,
o Koçluk yaklaşımı ile oluşturulan sistematik bir süreç izlenerek tüm paydaşlar için değer
yaratacak ve “klasik” rekabet anlayışının dışında pastayı büyütecek yaratıcı yaklaşımların
tanımlanması,
o Oluşturulacak stratejinin kararlılıkla ve yüksek motivasyonla uygulanmasına yönelik katılımcıların
değerlerinin keşfedilmesi,
o Stratejinin uygulama adımlarının, kilometre taşlarının, B Planlarının ve “kutlama” adımlarının
planlanması,
o Doğru iletişim kanalları ile çalışanların/ yönetimin ve farklı paydaşların nasıl dahil edileceğine
ilişkin yol haritasının oluşturulması amaçlanmaktadır.

Hedef Kitle:
Satış, pazarlama, İK ve üretim birimlerinin tümünün bir arada olması

Yöntem:
İnteraktif paylaşım, ppt sunum, Coaching House posterlerinde çalışma, takım sunumları ile uygulama

İçerik:

o Başlangıç noktası: Beynimiz ve zihnimiz
o Neden koçluk yaklaşımı ile Strateji Oluşturma –Bütünsel Bakış?
o Hedef Belirleme
o Programın sonunda ulaşılmak istenen sonucun tanımlanması
o Kurumun stratejisi ile ilgili yanıt aranan sorular/ kriterlerin tanımlanması
o Gözlemler ve Fırsatlar
o Hedef belirleme aşamasında netleştirilen hedefler/ kriterler temel alınarak büyük resme
odaklanan statik ve dinamik analiz
o Durum Analizi
o Boşluk analizi
o İlk adımda belirlenen kriterler çerçevesinde mevcut ve istenen durumun tanımlanması
o Mevcut durumda nelerin iyi çalıştığının belirlenmesi

o Stratejik Planlama Yöntemleri

Süre: 2 gün

Katılımcı sayısı: 20-25 kişi

ZAMAN YÖNETİMİ ve DELEGASYON

Amaç :
o Zamanı etkili ve sonuç odaklı kullanmanın farklı yollarıını tanımlamak.
o Bunun için öncelikle kendi alışkanlıklarımızı farketmek
o Çözüm odaklı yaklaşımı tutum ve davranışa dönüştürmek
o Zaman yönetimine yönelik hareket planı hazırlamak

Bu amaç çerçevesinde zamanı daha etkili kullanabilmek ve ortak bir yaklaşım oluşturabilmek adında interaktif konu anlatımı sonrasında koçluk uygulaması ile katılımcıların kendi yanıtlarını bulmaları için alan yaratılacaktır.

Hedef Kitle:
Tüm çalışanlar

Yöntem:

İnteraktif paylaşım, ppt sunum, Coaching House posterlerinde çalışma, takım sunumları ile uygulama

Akış:

o Zamanı yönetmekteki alışkanlıklarımızı farketmek
o Gereklilik mi Keyif Almak mı? Strateji oluşturma
o Zamana farklı algı konumlarından bakma
o Neden zaman yönetimi değerlidir?
o Zaman yönetim teknikleri
o Delegasyon kime yapılır?
o Delegasyon nasıl yapılır?
o Yetkinlik ve yönetim stili
o Bireysel hareket planlarının hazırlanması
o Eğitim sonundaki çıktının değerlendirilmesi

Süre: 1 gün

Katılımcı sayısı: 20 kişi