Kurum içi Koçluk Sistemi

Sistemi kurmadan once yapılan durum analizinde yanıt alınması hedeflenen sorular aşağıdaki gibidir;

Üst yönetim ve çalışan bekletilerinin belirlenmesi
Koçluk ile fonksiyonel görev tanımları/ sorumluluk/ yetkiler arasındaki ilişkinin netleştirilmesi
Beklentiler doğrultusunda zamanlama, görüşme kanalları gibi lojistik konular üzerinde görüş birliğine varılması
Koçluk yetkinliklerinin ve davranış göstergelerinin belirlenmesi (Coaching House’un ICF kriterlerini temel alan yetkinlikleri baz alınarak oluşturulur)
Koçların belirlenmesi
Kimler koçluk hizmetinden yaralanacak?

Koçların Belirlenmesi

Sistemin tanımlanmasının ardından süreçte belirlenen zaman planı çerçevesinde yer almak isteyen Koçların belirlenmesi ikinci adım olmaktadır.

İç Koçlara Yönelik Koçluk Sertifika Programı

Sonrasında ise iç koç olacaklara yönelik koçluk programı ile koçluk yetkinliklerine odaklanılır. Grup koçlukları ile desteklenen süreci süpervizyon görüşmeleri takip etmektedir.

3 modülden oluşan bu süreç yaklaşık 6 aya yayılmaktadır.

Program Süreci:

1.aşama: İhtiyaç analizi, iş ailelerinin ve koç havuzu kriterlerinin belirlenmesi ve oluşturulması,  3 gün
2.aşama: Koçluk Eğitim Programı : 1.Modül Temel Beceriler, 3 gün
3.aşama: Ara dönem çalışmaları, supervizyon toplantıları ve grup koçlukları  6 hafta
4.aşama: Koçluk Eğitim Programı : 2.Modül Farkındalık,  3 gün
5.aşama: Ara dönem çalışmaları, supervizyon toplantıları ve grup koçlukları  6 hafta
6.aşama: Koçluk Eğitim Programı : 3.Modül Ustalık,  3 gün
7.aşama: Ara dönem çalışmaları, supervizyon toplantıları ve grup koçlukları  6 hafta
8.aşama: Değerlendirme, koçların belirlenmesi, koçluk zaman planının oluşturulması
9.aşama: Koçluk Sisteminin lansmanı ve kutlama
 


Daha Detaylı Bilgi İçin Bize Ulaşın