Geribildirim Kaça Ayrılır?

Geribildirim Sizce kaça ayrılır? Olumlu ve olumsuz geribildirim olarak ikiye mi ayırıyorsunuz? “Remarkable Leadership” kitabının yazarı Kevin Eikenberry bu soruya işin içine zaman boyutunu da katıp dörde ayırmayı öneriyor.
1.    Olumsuz geribildirim: Geçmişte pek de iyi gitmeyenler
2.    Olumlu geribildirim: Geçmişte iyi gidenler
3.    Olumsuz ileribildirim: Gelecekte pek de iyi gitmeyebilecek her ne varsa
4.    Olumlu ileribildirim: Gelecekte iyi gidebilecek her ne varsa
Geribildirimin olumlu cümleler ve gelişim alanlarını dengelemesi her iki taraf için de iyi bir tat bırakması açısından çok değerli, ancak sadece geçmişi konuşmak kontrol edemeyeceğimiz, değiştiremeyeceğimiz bir şeyleri konuşarak haddini bildirim anlamına da geliyor. İşte bu nedenle geçmişten ders aldıktan sonra gelecek ile de dengeli bir konuşma değerli olacaktır.
Kevin Eikenberry ile devam edip onun denge için beş önerisini de paylaşmak istedim.
1.    Dört başlığın da değerli olduğunu anlayabilmek iyi bir başlangıç noktası olacaktır.
2.    Kişinin yetkinliği ve bağlılığı paralelinde onun görüşlerini, hissettiklerini anlamak amacıyla soru sormak tüm süreci uygulama için de anlamlı kılacaktır.
3.    Noktaları birleştirmek, geçmiş ve gelecek arasındaki köprüyü inşa etmek nefis bir lider/ yönetici özelliği.
4.    “Ama”, “ancak” sözcüklerini daha az “ve” sözcüğünü daha sık kullanarak pastayı büyütmek iş sonuçlarına ve motivasyon düzeyine iyi gelecektir.
5.    Geleceğe odaklandığınızda, eylem adımlarını netleştirdiğinizde ve bunun içine de duyguları katabildiğinizde değer de yaratabiliyorsunuz.
Mine Kobal Ok, ACC